← Översikt
Samordnare (vikariat), Vård- och äldreförvaltningen logo

Samordnare (vikariat), Vård- och äldreförvaltningen

Din nästa arbetsplats

Förvaltningens Myndighetsverksamhet ansvarar för biståndshandläggning, avgiftshandläggning, vårdplaneringsteam, boendeplanering och bostadsanpassning. Enheten har ca 90 medarbetare varav två samordnare. Ledningsfunktionen består av en verksamhetschef och fyra enhetschefer.


Din anställning

Anställningsform: Vikariat på heltid. Vikariat


Dina arbetsuppgifter

I rollen som samordnare är du en god ambassadör för verksamheten och ett brett administrativt stöd för enhetscheferna.

I samråd med enhetscheferna planerar och organiserar du arbetsflödet. Du hanterar administration kring personal, exempelvis i personalsystemet samt vid introduktion och förberedelser vid nyanställning. I dialog med enhetschef förbereder du och samordnar verksamhetsmöten, utvecklingsdagar, planeringsdagar och liknande. Arbetsuppgifter i samband med möten och utbildningar kan exempelvis handla om att hantera deltagare, boka lokaler, dokumentera och göra sammanställningar. Du ansvarar för att datorer, telefoner, informationsmaterial och liknande inventeras och beställs. En naturlig del i tjänsten är löpande kontakt med interna och externa parter. Vidare så bidrar du till det ständiga förbättringsarbetet av arbetssätt och rutiner inom det administrativa området och du har egna ansvarsområden inom ramen för verksamheten.


Du som söker

Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning för tjänsten alternativt KY-utbildning (minst 1 årig) med inriktning mot administration eller en dokumenterad yrkeserfarenhet inom administration/samordning.

För att lyckas i tjänsten krävs att du har god IT- och systemvana. Erfarenhet av Heroma, Tes, Viva och Agresso meriteras liksom erfarenhet inom verksamhetsområdet vård och omsorg.

Det är viktigt att du är strukturerad och självgående samt att du har mycket god förmåga att planera och prioritera. Detta är särskilt viktigt eftersom rollen är självständig och eftersom arbetsbelastningen och arbetstempot i perioder kan vara mycket högt. Du behöver ha kapacitet att regelbundet kunna hantera den typen av tryck, att kunna jobba snabbt och hantera flera arbetsuppgifter parallellt utan att det påverkar kvaliteten.

Du är serviceinriktad och flexibel och du trivs med att ha många bollar i luften samt hantera många kontaktytor. Vidare så har du förmåga att ifrågasätta invanda arbetssätt och föreslå konkreta förslag till utveckling och förbättring av arbetssätt och rutiner inom det administrativa området. God samarbetsförmåga, positiv inställning och ett helhjärtat engagemang ser vi som nödvändigt för tjänsten. Körkort är ett krav.


Vill du veta mer?

Kontakta nedanstående personer om du vill veta mer om ditt nya jobb:

Lotta Andersson, enhetschef
Telefon: 033-35 88 33

Kontakta växeln, facklig företrädare
Telefon: 033-35 70 00

Förutom meningsfulla arbetsuppgifter, goda arbetsvillkor och professionella arbetskamrater erbjuds du som anställd inom Borås stad personalförmåner i form av friskvårdsbidrag, fria bad i kommunens simhallar, förmånscykel och en mängd aktiviteter som personalföreningen MerKraft anordnar.

Vikariatet är 6 månader med start i januari.

Intervjuer kan komma att genomföras under ansökningstiden.

Välkommen med din ansökan!


Ansökan

Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök tjänst" nedan.


Sista ansökningsdag

Vi vill ha din ansökan senast 2023-12-13.

I Borås Stad är olikheter en tillgång och mångfald en styrka. Här finns möjligheter för dig som vill skapa, förändra och utvecklas. Vi arbetar för att förbättra vardagen och göra skillnad tillsammans. Boråsarna är alltid i fokus, så enkelt är det.

Företag

Borås Stad

Placering

Västra Götalands län, Borås

Bransch

Administration

Anställningsform

Visstid

Sista ansökningsdag

13 december 2023

Kontaktinformation

Lotta Andersson, enhetschef

033-35 88 33Hemsida

Vi undanber oss all kontakt från telefonsäljare.

Dela